Запит на психосоціальну допомогу в кризових ситуаціях передбачає високі вимоги до якості підготовки фахівців. Тому необхідною є підготовка спеціалістів, які володіють технологіями надання психосоціальної допомоги та соціо-емоційної підтримки, а також здатні проводити свою діяльність у нестандартних ситуаціях.
Соціальний педагог Покровського професійного ліцею Бондаренко Катерина взяла онлайн-участь у спецкурсі підвищення кваліфікації для освітян очно-дистанційної форми навчання «Психосоціальна підтримка учасників освітнього процесу», який пройшов з 16.11.2023 по 01.02.2024
Дана програма включала 7 онлайн вебінарів та фінальне тестування.
Спецкурс розроблено у співпраці ГО «ЛаСтрада-Україна» з ДНУ «Інститут модернізації змісту освіти» за підтримки проєктів «Розвиток систем попередження та реагування на насильство в закладах освіти і підвищення стійкості підлітків», який впроваджується в Україні Дитячим фондом ООН (ЮНІСЕФ) та ГО «Ла Страда Україна»; «Запобігання гендерному насильству, торгівлі людьми та порушенням прав дітей, а також надання послуг підтримки постраждалим» який впроваджується ГО «Ла Страда-Україна» за підтримки донорської організації Міжнародна Протестантська агенція служби розвитку протестантської Діаконії «Хліб для Світу».
Вивчені теми та дати проведення навчання
№
|
Тема
|
Дата
|
Час
|
1
|
Особливості проживання травматичного досвіду дітьми та дорослими в період війни. Перша психологічна допомога (ППД): поняття та алгоритм дій.
|
16.11.2023
|
15:00-16:30
|
2
|
Вікові особливості проживання травматичного досвіду дітьми в період війни. Особливості надання ППД дітям.
|
23.11.2023
|
15:00-16:30
|
3
|
Практикум до тем 1 і 2. Межі компетентності педагогічних працівників при наданні першої психологічної допомоги учасникам освітнього процесу (робота з кейсами).
|
30.11.2023
|
15:00-16:30
|
4
|
Основи професійної та емоційної безпеки фахівця в умовах надзвичайних ситуацій.
|
7.12.2023
|
15:00-16:30
|
5
|
Поняття «резилієнс». Базові ресурси стресостійкості для дітей. Фактори розвитку резилієнс у дітей (практикум)
|
18.01.2024
|
15:00-16:30
|
6
|
Профілактика психологічної травматизації педагогічних працівників. Поняття вторинної травми.
|
25.01.2024
|
15:00-16:30
|
7
|
Ресурсний стан. Практикум з відновлення фахівця після роботи з особами, котрі проживають кризи, втрату чи горе.
|
01.02.2024
|
15:00-16:30
|
8
|
Підсумкове онлайн-тестування
|
По завершенню спецкурсу підвищення кваліфікації для освітян очно-дистанційної форми навчання «Психосоціальна підтримка учасників освітнього процесу» 08.02.2024 соціальний педагог пройшла тестування та отримала сертифікат.