Урок-дискусія «Що таке істина?»

Згідно навчального плану, 26 грудня 2019 року в Покровському професійному ліцеї проведено урок-дискусію «Що таке істина?» за творчістю Михайла Булгакова.

Урок підготувала та провела викладач української мови та літератури, зарубіжної літератури вищої категорії, старший викладач Покровського професійного ліцею Циганок Олена Миколаївна.

Уже сам перелік посад говорить про те, що проведений урок був висококласним, професійно підготовленим і цікавим.

Початок уроку – використання інтерактивних технологій при перевірці домашнього завдання. Вправа «Хто хоче стати мільйонером», розроблена Оленою Миколаївною з використанням платформи освітнього ресурсу  https://learningapps.org, який рекомендовано до використання  методичною радою ліцею, доступна для використання кожному з викладачів ППЛ, що було чудово продемонстровано талановитим викладачем. Найлегше це зробити, якщо кабінет обладнано мультимедійним комплектом, але і ті викладачі, у яких цього комплекту немає, можуть застосувати можливості платформи за допомогою другого інтерактивного методу – методу QR-кодів. Скануючи створений викладачем QR-код своїм смартфоном, ліцеїсти відразу потрапляють на сторінку сайту ліцею http://atsig.kl.com.ua/zarubliter/, на якому заздалегідь розміщено відповідну перевірочну гру.

Багатим було й інше дидактичне обладнання уроку. На кожній парті – газета з інфографікою життєвого та творчого шляху письменника, розроблена та роздрукована викладачем. Такі інфографіки дозволяють здобувачам освіти майже миттєво поновити у пам’яті потрібні моменти і використати, відповідаючи на запитання викладача.

На кожній парті – хрестоматія з текстом «Майстра та Маргарити», а також новітній, 2019 року випуску підручник зарубіжної літератури, якому ми завдячуємо адміністрації Покровського професійного ліцею – адже сучасний підручник є дуже недешевим задоволенням, але, розуміючи виняткову важливість сучасного рівня викладання української мови та літератури, зарубіжної літератури, керівництво ППЛ пішло на такі значні витрати. Саме завдяки зусиллям адміністрації, наші здобувачі освіти мають все найкраще, найсучасніше, найзручніше для успішного опанування освітньою програмою з дисципліни, яка виноситься на ЗНО.

Наступний крок – це використання прийому «занурення в епоху». Театралізоване відображення знаменитого діалогу  Воланда з Іваном Бездомним та Берліозом, жити якому лишилося лічені хвилини, підготовлене ліцеїстами  Микитою Чебатуро, Євгеном Овсянниковим, Дмитром Качановим та Анастасією Солдатенко, є максимально наближеним до реальності. Картина із зображенням лебедів – це Патріарші ставки. Талановиті зображення Маргарити, Воланда з компанією та розіп’ятого Ісуса Христа, створені Микитою Єськовим спеціально для занурення в епоху, а також надзвичайно вдалий прийом, використаний Оленою Миколаївною – синхронне з театральним виступом ліцеїстів демонстрування на екрані медіакомплекту кадрів з художнього фільму «Майстер і Маргарита»  – перенесло всіх присутніх до післяреволюційних часів надзвичайно реально, всі присутні відчули себе просто учасниками подій, а не глядачами. Помітимо також, що справжнім був навіть абрикосовий сок, який пили ліцеїсти-актори. Чого тільки не зробиш для аутентичності обстановки! По завершенні відкритого уроку, ліцеїсти із великим задоволенням допомогли акторам допити залишки цього соку.

Надалі викладачем було організовано фронтальну роботу – читання вголос уривку з роману, при цьому діалоги озвучували актори на створеній мізансцені.  Таке поглиблення особистої участі у подіях, що відбуваються, ще більше «занурило в епоху» всіх учасників уроку.

І нарешті – дискусія! Кожен здобувач освіти отримав і вмотивоване бажання, створене «зануренням в епоху», і можливість висказати свою думку про те, що таке істина. На цьому етапі не обійшлося і без сюрпризів, бо найбільшу різницю думок ліцеїсти показали зовсім не в тому, що таке істина, а в тому, чи слід цю істину говорити завжди, а чи іноді слід її приховати, бо так буде краще.  І це – найкраща характеристика створеного Оленою Миколаївною уроку. Урок зажив власним, не запланованим заздалегідь життям, і почав видавати на-гора несподівані, креативні думки та результати. З цього моменту роман Булгакова увійшов у душі хлопців та дівчат.

Хвилюючись і трохи збиваючись, про свою творчість розказав Микита Єськов. Насправді талановиті малюнки, які він створив спеціально для цього уроку, присвячені героям роману Булгакова і відтепер – героям кожного з ліцеїстів, які сьогодні вступили у напружене змагання-дискусію про те, що таке істина в їх розумінні.

На завершення уроку було записане домашнє завдання, за яким ліцеїсти мають готуватися до твору за романом «Майстер і Маргарита». Мабуть, після такого уроку наступний за ним твір буде написано із оцінками, набагато вищими від звичайних.

Урок залишив дуже приємне враження та залишив слід у душі – іншими словами сказати про нього просто не можна. Дякуємо за проведений урок Олені Миколаївні! Велике різноманіття використаних вчасно та доречно методичних прийомів, дидактичного матеріалу, медіаконтенту тощо зробило цей урок по-справжньому незабутнім, показавши, що його проводить справжній професіонал своєї справи.   Втім, про нього можна скласти особисте враження, подивившись відеозвіт на нашому сайті.  

Комментирование и размещение ссылок запрещено.

Комментарии закрыты.

Авторизація
*
*
Генерація паролю