Українська мова. 2 курс. Групи 2-19, 3-19

Уроки, які уже розміщено, позначено синім кольором. Уроки, тема яких написана чорним, ще не розміщені і їх поки що виконувати не потрібно. Слідкуйте за новинами в групі Телеграм “Дистанційка 2 курс Покровського професійного ліцею” – там буде викладено посилання на всі поточні уроки, які настав час виконати. Там же, особистим посиланням на адміністратора Циганок Олену Миколаївну, можна надіслати фото виконаних вами робіт. 

Для приєднання до групи Телеграм, клацніть на рисунок:

Тема уроку
1Вступ.   Іменники спільного і подвійного роду. Визначення роду невідмінюваних іменників та абревіатур, правила вживання їх. Іменники, що мають лише форму однини або множини.
2Складні випадки відмінювання іменників.  Закінчення іменників І відміни в орудному відмінку.
3Закінчення іменників чоловічого роду ІІ відміни в родовому відмінку. Відмінкові закінчення іменників з конкретним та абстрактним значенням (терміна – терміну, феномена – феномену).
4Паралельні закінчення  іменників чоловічого роду давального відмінка (-ові, -еві (-єві) , -у (-ю) ); іменників  знахідного відмінка (назв побутових предметів (узяв олівець – узяв олівця, написав лист – написав листа); іменників місцевого відмінка однини (на коні – на коневі, в ліжку – на ліжкові, в гаї – в гаю, на торзі – на торгу); іменників місцевого відмінка множини (кістьми – костями, крильми – крилами, чобітьми – чоботями тощо).
5Закінчення іменників ІІІ відміни в орудному відмінку.
6Практична риторика. Правила ведення суперечки. Визначення теми й мети суперечки.
7Практична риторика. Аргументи й докази. Збирання матеріалу, аргументів для виступу.
8Словозміна іменників ІV відміни.  Особливості кличного відмінка.
9Творення й відмінювання чоловічих та жіночих імен по батькові.  
10Контрольний диктант
 Тема: Морфологічна норма. Прикметник
11Поняття морфологічної норми. Прикметник. Відмінкові закінчення прикметників.
12Практична риторика. Полемічні прийоми. Дискусія на тему: «Гроші. Навіщо збирати? Де зберігати? На що витрачати? Як заощаджувати?»
13Вищий і найвищий ступені порівняння прикметників. Складання діалогів у розмовному стилі із використанням прикметників, що містять суб’єктивну оцінку обговорюваних об’єктів.
14Прикметники, що перейшли в іменники. Узагальнення, підготовка до контрольної роботи.  
15Контрольна робота № 1 «Прикметник»: тестування, виконання завдань.  
16Прислівник. Ступені порівняння. 
17Синонімічні способи вираження різного ступеня ознаки,  використання прислівників дуже, вельми, занадто, мало, вкрай, зовсім, особливо, трохи, дещо, злегка та ін., вживання прикметникових суфіксів і префіксів зі значенням суб’єктивної оцінки (величезний, манюсінький, тонкуватий, завеликий, старенький, предобрий).
18Числівник. Узгодження числівника з іменником.  Читання й переказування текстів з числівниками.  
19Складні випадки  відмінювання числівника.  
20Практична риторика. Мистецтво відповідати на запитання.  
21Дієслово, дієслівні форми.  
22Складні випадки словозміни дієслів.
23Паралельні форми вираження наказового способу дієслів 1 та 2 особи множини.
24Практична риторика. Формування позиції, погляду на проблему. Спростування позиції суперника. Формулювання запитань суперникові
25Активні й пасивні дієприкметники.    
26Контрольна робота № 2 «Написання прислівників та дієслів»: тестування, виконання завдань.
27Поняття синтаксичної норми. Синтаксична помилка.
28Складні випадки синтаксичного узгодження (УПА засвідчила; до міста Старий Самбір; у місті Чернівці).
29Мовна стійкість як ключова риса національномовної особистості Поняття мовної стійкості. Джерела, що живлять мовну стійкість.   
30Практична риторика. Засоби мовного вираження промови. Розпізнавання тропів і риторичних фігур.
31Складні випадки і варіанти синтаксичного керування (відгук про роботу, радіти з перемоги і радіти перемозі; потреба в підручниках; не вживати заходів; не викликає довіри; враження від фільму; командувач військ; багатий на копалини і багатий копалинами; близько десятої години; переміг завдяки вам; посіяла біля хати, за нашими розрахунками).
32Практична риторика. Засоби мовного вираження промови. Збагачення тексту й речень тропами   
33Практична риторика. Метафора, метонімія, їхня роль у мовленні.
34Есе на тему (одна з тем на вибір учня): Мовна мода і мовний смак. Читацькі смаки. Культурний простір (моєї родини, мого міста, України). Національний дух культурного простору України. Естетичний смак українців у слові, побуті, одязі.  
35Контрольний переказ  тексту «Пам’ять – найважливіша властивість людини»
36Уживання прийменників в і на з географічними назвами і просторовими іменниками (відбувається в Україні, побувати в Німеччині; поглянути на Вкраїну; жити на Черкащині; піднятися на Еверест).
37Словосполучення з прийменником по (піти по гриби; по цей день; блукати по полю; триватиме з лютого по квітень; кожному по сувенірові; зауваження по суті тощо).
38Словосполучення з прийменниками в(у), при, за, із-за (посіяти у дощ; працювати в бібліотеці; росте при дорозі; за часів Мазепи; за активної підтримки).
39Практична риторика. Метафора, метонімія, їхня роль у мовленні. Діалогування на тему «Корисне дозвілля»
40Вживання похідних сполучників. Варіанти граматичного зв’язку підмета й присудка (Він був активним учасником тих подій.   Мій однокласник – директор школи. Перегляд вистави становить частину нашого плану на вихідний.  Висіло багато картин; більшість громадян учора підтримали; більшість депутатів проголосувало;  батько з сином відвідали; виставка-продаж вразила).
41Практична риторика. Риторичні фігури (антитеза, градація, повторення, риторичне запитання, звернення, порівняння).  Добір жанрів і текстів для вживання конкретних мовних засобів.
42Практична риторика. Риторичні фігури (антитеза, градація, повторення, риторичне запитання, звернення, порівняння). Удосконалення тексту мовними засобами.
43Есе на тему (одна з тем на вибір учня): Традиції й модерн у культурі й суспільстві. Вплив продуктів харчування на здоров’я людини. Гармонійні стосунки з друзями. Екологічний рух в Україні й світі. Гармонійна взаємодія людини й природи. Екологічна просвіта. Підприємливість літературних героїв.
44Контрольна робота з теми «Синтаксична норма»: тестування.
Комментирование и размещение ссылок запрещено.

Комментарии закрыты.

Авторизація
*
*
Генерація паролю