У четвер, 20 лютого 2020 року, в Покровському професійному ліцеї викладачем фізики та астрономії Циганком Олександром Олександровичем (методична комісія викладачів комісія природничих наук і вибірково-обов’язкових предметів, голова комісії Гаврилкіна Тамара Вікторівна) було проведено відкритий урок з фізики за темою «Будова атома».
Оператор фото- та відеозйомки – член редколегії групи, здобувач освіти групи 2-17 Харитонов Владислав.
Фабула уроку незвичайна – здобувачі освіти повернулися на шахту, на практику і утворили робочі бригади, відповідно один із ліцеїстів став бригадиром. Кожна бригада отримала наряд на виконання робіт, за заповненням якого стежив бригадир.
Тема уроку легка, це оглядовий урок, а тому, оголошуючи принципи оцінювання, Олександр Олександрович підкреслив, що бригада-передовик отримає по 9 балів, друга за продуктивністю бригада отримає по 8, а третя – по 7 балів. Бригадири, за умови успішності своїх бригад, матимуть на один бал більше, ніж члени бригади. Нероби, які не складуть конспекта уроку, отримають низький бал – бо праця понад усе, а хто не працює, той не їсть.
До складу журі увійшли завуч Земляна Тамара Михайлівна, а також викладачі Покровського професійного ліцею Гаврилкіна Тамара Вікторівна, Циганок Олена Миколаївна, Суліма Вікторія Миколаївна, Чебатуро Валентина Миколаївна, Левадна Тетяна Григорівна, Івлєва Ольга Олександрівна.
На початку уроку актуалізовано опорні знання з курсу фізики 9 класу. На жаль, як показало заповнення бригадами аркушів-спогадів про 9 клас, цих знань виявилося замало, що і не дивно – адже, якщо інформація не використовується щоденно, то вона вимивається із мозку людини – така психологічна властивість пам’яті.
Історичний екскурс щодо розвитку уявлень вчених про будову речовини розпочався, безумовно, з Демокрита, який і висунув поняття «атом». Ідеалістичним антагоністом давньогрецького генія був Платон – вчений з понадвисоким авторитетом, що затримало розвиток ядерної фізики на кілька тисячоліть.
Під час уроку здобувачі освіти на власні очі побачили знаменитий дослід Резерфорда, власноруч створили моделі будови атома, взяли участь у онлайн-грі «Хто хоче стати мільйонером», куди потрапили через заздалегідь підготовлені QR-коди. Багаторазове проходження основних моментів уроку у цій вправі забезпечило стійкі знання здобувачів освіти щодо теми уроку.
Рефлексія уроку відбулася у формі заповнення бригадами аркуша-знання, питання якого повторювали питання аркуша-спогаду. Таким чином ми довідалися, наскільки змінилися знання ліцеїстів внаслідок проведеного уроку.
За рішенням журі, перше місце отримала бригада Бандуровича Артема, у якій всі працювали дружно та допомагали один одному (68 балів у загальному підсумку). Трохи гірше спрацювала бригада Шелганова Кирила із заліком 44 бали. Останньою виявилася бригада Воробйова Владислава, у якій знайшлися недостатньо активні працівники, які не зуміли підтримати трудовий порив більшості своїх товаришів.
Урок пройшов цікаво та вдало завдяки поєднанню сучасних інтерактивних методів навчання із професійно-технічною спрямованістю освіти у Покровському професійному ліцеї.
.